متصدی امور دفتری، مسئول رسیدگی به تمامی امور دفتری و اداری شرکت یا سازمان میباشد که طیف وظایفی از پاسخگویی به درخواستهای مراجعه کنندگان تا پیگیری و مکاتبات اداری و هماهنگیهای لازم برای فعالیتهای اجرایی را عهدهدار است. فراگیران این رشته به طور کلی به عنوان رابط میان مدیران، معاونین و سایر کارکنان یک سازمان با یکدیگر از یک سو و مراجعه کنندگان از سوی دیگر، عمل میکنند. این افراد همچنین با به کارگیری مهارتهای کسب شده میتوانند در شناسایی و دستیابی به اهداف سازمان، حل مسئله و تصمیمگیری، تحول نظام اداری و تقلیل بوروکراسی به کمک مدیران آمده و نقش مؤثری ایفا کنند.
ــــــــــــــ مشاغل قابل احراز ــــــــــــــ
- مسئول دفتر (شرکتها، سازمانها، آموزشگاهها، ادارات و...)
- مسئول بایگانی و دبیرخانه
- کاردان امور دفتری
ــــــــــــــ تعداد واحدها ــــــــــــــ
تعداد واحد مصوب برای دانشجویان 74 واحد می باشد.
دروس عمومی | ۱۳ واحد |
دروس اصلی | ۲۰ واحد |
دروس تخصصی | ۲۲ واحد |
دروس پایه | ۶ واحد |
مهارت مشترک | ۸ واحد |
دروس کار در محیط | ۵ واحد |
برای مشاهده این رشته در شبکههای اجتماعی کلیک کنید:
دیدگاه خود را بنویسید