تهران، تقاطع بزرگراه یادگار امام و چمران - جنب هتل اوین
info@gbonyad.ir
02122344517
تماس ۲۴ ساعته

کانون ارزیابی و توسعه مدیران

کانون ارزیابی به فرایندی گفته می شود که به عنوان شبیه‌ساز یک موقعیت کاری، شایستگی‌های افراد را با استفاده از تمارین و ابزارهای استاندارد توسط ارزیابان خبره مورد سنجش قرار می‌دهد.کانون بخشی از فرایند استخدام و یا ارتقا سطح داخلی و توسعه کارکنان سازمان است که برای ارزیابی مدیران مورد استفاده قرار می‌گردد.
مهمترین گام پس از تعیین شایستگی‌ها و قابلیت‌ها، تدوین نظام سنجش و ارتقاء شایستگی‌ها در افراد است که کم‌خطاترین آنها برگزاری کانون‌های ارزیابی و توسعه است. این کانون‌ها علاوه ‌بر ارزیابی مدیران، قابلیت شناسایی افراد توانا، برای در اختیار گرفتن جایگاه‌های مهم سازمانی را دارد.



ویژگی‌های کانون ارزیابی:

  • سناریوهای متنوع
  • بهره‌مندی از فضای مناسب
  • ابزارهای متنوع برای بازی‌های مدیریتی 
  • تحلیل و گزارشات جامعه
  • بهره‌مندی از ارزیابان خبره و با سابقه
  • برخی از شایستگی‌های عمومی مورد ارزیابی: کارگروهی، ارتباط و مذاکره، تصمیم‌گیری و حل مسأله و...




برخی از از ابزارهای کانون ارزیابی
  • مصاحبه
  • شایستگی
  • محور  
  • بازی مدیریتی  
  • بحث گروهی  
  • مورد کاوی  
  • ایفای نقش  
  • آزمون شخصیت  
  • ارائه شفاهی  
  • ابزارهای نوشتاری


انواع نتایج کانون




1) گزارش تک‌برگ مدیریتی:
نتایج آزمون‌های شخصیتی در یک نگاه / لیست نقاط ضعف و قوت / نتایج ارزیابی به صورت گراف / پیام مدیر کانون / میانگین نمره کسب شده / سطح عمومی شایستگی فرد
2) گزارش تفصیلی اقناعی:
معرفی کانون ارزیابی و روش‌های ارزیابی / نتایج خود اظهاری آزمون‌های روانشناسی و مدیریتی/ نتایج ارزیابی روز کانون / جمع‌بندی نتایج
3) برنامه توسعه فردی (IDP):
کتب و مقالات مناسب / لیست دوره‌‌های توانمندسازی / روش بکارگیری برنامه