تجارت الکترونیکی، برآیند دو انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات و جهانیشدن است و به عنوان یکی از مظاهر کاربرد فناوری در اقتصاد و بازرگانی، در حال جایگزینی سریع با تجارت سنتی است. خرید، فروش و تبادل هر گونه کالا، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکههای رایانهای یا انجام مبادلات تجاری در قالب الکترونیکی، تجارت الکترونیک نامیده میشود. مزایای فراوان این نوع تجارت از جمله حذف محدودیتهای زمانی و مکانی در تجارت، کاهش هزینههای مبادلاتی، دسترسی سریع مصرفکنندگان کالا و خدمات در سطح گسترده و غیره، موجب اشاعه آن به تمام سازمانها، شرکتها و حتی کارآفرینیهای فردی شده است. شاخه تجارت الکترونیک رشته مهندسی فناوری نیز در راستای تولید دانش در این زمینه شکل گرفته است. بسترسازي سيستمهای تجارت الكترونيك از جنبههای فنی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و قانونی؛ تحلیل، طراحی، توسعه و مدیریت سامانه های مبتنی بر وب؛ کشف و بهره برداری از نوآوریهای دیجیتال جهت تحول در شیوههای سنتی تجارت و کسب و کار؛ راه اندازی کسب و کارهای نوپای (استارتاپ های) اینترنتی و ... از جمله مهارتهایی است که دانشپذیران این رشته، در انجام آنها تبحر مییابند.
ــــــــــــــ مشاغل قابل احراز ــــــــــــــ
- فعالیت در بانکها حول محور پول الکترونیک (خدمات بانکی الکترونیک، بانکداری اینترنتی، بانکداری موبایلی و ...)
- ایجاد و مدیریت وب سایت های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک
- تولید نرم افزارهای مدیریت مشتریان (CRM)
- توسعه نرم افزارهای تحت وب با رویکرد فروش محصولات و خدمات (تجارت الکترونیک)
ــــــــــــــ تعداد واحدها ــــــــــــــ
تعداد کل واحدها در مقطع کارشناسی ۷۰ واحد میباشد.
دروس عمومی | ۹ واحد |
دروس اصلی | ۱۴ واحد |
دروس تخصصی | ۳۰ واحد |
دروس پایه | ۶ واحد |
مهارت مشترک | ۶ واحد |
دروس کار در محیط | ۵ واحد |
برای مشاهده این رشته در شبکههای اجتماعی کلیک کنید:
دیدگاه خود را بنویسید