تجارت الکترونیکی، برآیند دو انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات و جهانی‌شدن است و به ‌عنوان یکی از مظاهر کاربرد فناوری در اقتصاد و بازرگانی، در حال جایگزینی سریع با تجارت سنتی است. خرید، فروش و تبادل هر گونه کالا، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه‌های رایانه‌ای یا انجام مبادلات تجاری در قالب الکترونیکی، تجارت الکترونیک نامیده می‌شود. مزایای فراوان این نوع تجارت از جمله حذف‌ محدودیت‌های زمانی و مکانی در تجارت، کاهش هزینه‌های مبادلاتی، دسترسی سریع مصرف‌کنندگان کالا و خدمات در سطح گسترده و غیره، موجب اشاعه آن به تمام سازمان‌ها، شرکت‌ها و حتی کارآفرینی‌های فردی شده است. شاخه تجارت الکترونیک رشته مهندسی فناوری نیز در راستای تولید دانش در این زمینه شکل گرفته است. بسترسازي سيستم‌های تجارت الكترونيك از جنبه‎های فنی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و قانونی؛ تحلیل، طراحی، توسعه و مدیریت سامانه های مبتنی بر وب؛ کشف و بهره برداری از نوآوری‌های دیجیتال جهت تحول در شیوه‌های سنتی تجارت و کسب و کار؛ راه اندازی کسب و کارهای نوپای (استارتاپ های) اینترنتی و ... از جمله مهارت‌هایی است که دانش‌پذیران این رشته، در انجام آنها تبحر می‌یابند.


ــــــــــــــ مشاغل قابل احراز ــــــــــــــ

  • فعالیت در بانکها حول محور پول الکترونیک (خدمات بانکی الکترونیک، بانکداری اینترنتی، بانکداری موبایلی و ...)
  • ایجاد و مدیریت وب سایت های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک
  • تولید نرم افزارهای مدیریت مشتریان (CRM)
  • توسعه نرم افزارهای تحت وب با رویکرد فروش محصولات و خدمات (تجارت الکترونیک)

ــــــــــــــ تعداد واحدها ــــــــــــــ

تعداد کل واحدها در مقطع کارشناسی ۷۰ واحد می‌باشد.

دروس عمومی
۹ واحد
دروس اصلی
۱۴ واحد
دروس تخصصی
۳۰ واحد
دروس پایه
۶ واحد
مهارت مشترک
۶ واحد
دروس کار در محیط
۵ واحد

برای مشاهده این رشته در شبکه‌های اجتماعی کلیک کنید: